Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
informatievaardigheden --- Information user --- Information retrieval --- Handbooks, manuals, etc. --- Informatie --- Informatiemaatschappij --- Informatiemanagement --- Information overload --- Communicatie --- 691 Informatiebeleid, Internet --- 691 Informatiemaatschappij --- 098 Bedrijfskunde --- informatiegebruik --- 031 --- informatie en documentatie --- Informatiestress
Choose an application
#A0003A --- 691 Internet --- Programming --- Computer architecture. Operating systems --- Web design --- Flash (informatica) --- Dreamweaver (informatica) --- Fireworks (informatica) --- webdesign
Choose an application
De digitalisering van ons dagelijks leven blijft onstuitbaar voortgaan en dat heeft funeste gevolgen voor onze gezondheid. De vermaarde hersenonderzoeker Manfred Spitzer laat op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek zien hoe computergebruik ons digiziek maakt. Dat computergebruik slecht is voor het geheugen weten we sinds zijn bestseller Digitale dementie, maar de gezondheidsrisicos blijven daar niet toe beperkt: stress, depressie, slapeloosheid en een verslechterde motoriek en conditie behoren allemaal tot de risicos. Manfred Spitzer waarschuwt ons voor wat er kan gebeuren wanneer we de digitale media ons leven laten overheersen, maar laat ook zien hoe we onszelf kunnen beschermen.
ICT en maatschappij ; Denken ; Geheugen. --- Ethics and addiction --- internet --- Computer. Automation --- verslaving --- Digitale media --- Denken --- Gezondheid --- Internet ; verslaving --- ICT en maatschappij --- sociale media --- digitale informatie --- computergebruik --- offline --- stress --- 691 Informatiemaatschappij --- Internet --- Digitalisering --- Voeding --- Gedrag --- Drank
Choose an application
Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd
691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs --- Education --- Quality --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 720 Onderwijs --- books
Choose an application
Internet is tegenwoordig verreweg de belangrijkste bron voor informatie. Het is echter geen professioneel bijgehouden database en veel bestanden kunt u niet zomaar veilig gebruiken. Daarvoor komen virussen en andere vormen van internet- criminaliteit te veel voor.Tegelijkertijd moet u voor uw werk wel steeds meer informatie van internet halenen gebruiken.Dit boek helpt u uw gebruik van internetinformatie een stuk gemakkelijker en veiliger maken. Waar vindt u betrouwbare informatiebronnen? Wat kunt u doen om virussen, phishing, scams en spyware voor te blijven? Wat zijn handige zoekmethodes?
Informatievaardigheden. --- Internet. --- internet --- Internet --- Mass communications --- PXL-Central Office 2016 --- informatievaardigheden --- internetbronnen --- Bronnen --- Informatiebronnen --- Elektronische informatievoorziening --- Methodologie --- Informatiemanagement --- 528.5 --- mediawijsheid --- 691 Internet --- 803.93 -06 --- Nederlands --- internetgebruik --- taalgebruik --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Bron --- Informatiebron --- Digitale informatievoorziening
Choose an application
websites --- Internet --- Graphic arts --- grafische computerprogramma's --- grafische toepassingen (informatica) --- software --- graphic arts --- Web sites --- internet --- Web design --- webdesign --- #A0004A --- 691 Internet --- Informatique Informatica --- Ordinateurs Computers --- Système d'exploitation Besturingssysteem --- Web Web --- Windows Windows --- 528.52 --- flash animation --- html --- wml --- informatica-data-,telecommunicatie, internet, ontw., programmeren, beheren van internetsites --- Websites ontwerpen
Choose an application
informatievaardigheden --- Information retrieval --- media --- 681.3 --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H1016 --- #SBIB:309H1713 --- 096 Informatica --- 691 Informatiemaatschappij --- 520.7 --- Informatiemaatschappij --- Infostress --- Stress --- Computerwetenschap --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Automatisering en maatschappij --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- informatiemaatschappij
Choose an application
Informatieverwerking (computer) --- #ETEW:TSCAT --- #BA01413 --- #BA01457 --- #TS:BAIV --- #RBIB:TSCAT.DUMORTIER --- 691 Informatiebeleid --- 681.3 --- Tijdschrift --- tijdschriften --- Gegevensverwerkingssystemen --- Informatica (computers) --- Automatisering --- Elektromechanica --- Elektronica-ICT --- Elektrotechniek --- Informatica --- Toegepaste informatica --- ICT --- 681.3.02 --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- Computer. Informatica. Automatisering --- Computer science--?.02 --- Computer science --- Periodicals --- 378.4 <492 TILBURG> --- NL / Netherlands - Nederland - Pays Bas --- Published Monthly --- 378.4 <492 TILBURG> Universiteiten--Nederland--TILBURG --- Universiteiten--Nederland--TILBURG --- Computer. Automation --- informatica --- informatieverwerking --- elektronische informatievoorziening --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Computer operating systems --- Computergebruik --- Computernetwerken --- Informatietechnologie
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- begeleidingsmethodieken --- groepswerk --- Pupil counseling. Pupil guidance --- klasgroepen --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- begeleidend onderwijs --- zorgverbreding --- onderwijs --- begeleiding --- werkvormen --- legpuzzelmethode --- groepsproject --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren --- Groepering van leerlingen --- Leerlingbegeleiding --- Leren --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Opvoeding --- Schoolorganisatie --- Studiemethoden --- Teamwerk --- Actieve methode --- Leerlingenbegeleiding ; didactiek --- Probleemgedrag ; leerlingen --- Zelfontdekkend leren --- zelfstudie --- 454.2 --- Onderwijs : groepsgrootte --- leerlingenbegeleiding --- 691 --- Didactische principes --- (zie ook: Leren leren) --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijskunde --- Didactische werkvormen --- Schoolmanagement --- Didactische werkvorm
Choose an application
Wie met jongeren werkt, heeft uiteraard hun digitale revolutie opgemerkt. Dagelijks online zijn is een must geworden in de huidige jongerencultuur. Ook in de hulpverlening voeren de jongeren de druk op om meer online te zijn, vragen ze om meer en betere computers en vertonen ze allerhande gedrag op de verschillende social networksites. De hulpverlening weet soms niet goed hoe hiermee om te gaan, laat staan dat er bij hulpverleners nog meer vragen bestaan over het inzetten van het internet als instrument binnen de hulpverlening.Deze uitgave reikt handvatten aan om social media ook te gebruiken om jongeren te begeleiden. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe hulpverleners binnen de eigen organisatie op een veilige manier op het digitale spoor kunnen geraken en hoe ze effectief de social media kunnen gebruiken om met jongeren te werken. Een aantal kant-en-klare methoden worden uitgelegd en geïllustreerd om aan de slag te gaan met jongeren in de hulpverlening. Deze methoden zijn ontwikkeld en uitgeprobeerd in verschillende organisaties binnen de jeugdzorg
Jeugdzorg --- Online hulpverlening. --- Methodiek. --- Computer architecture. Operating systems --- jeugdzorg --- Sociology of social care --- internet --- methoden van het sociaal werk --- hulpverlening --- sociale media --- Social policy and particular groups --- 663.2 Bijzondere jeugdzorg --- 691 Informatiebeleid, Internet --- #KVHB:Internet --- #KVHB:Jeugdbescherming --- #KVHB:Online hulpverlening --- bijzondere jeugdzorg --- online hulpverlening --- 321.3 --- 323 --- methodiek --- Online hulpverlening --- 364.044 --- Internet --- Methodiek --- maatschappelijk werk --- 374.33 --- Jeugdwelzijnswerk --- Jeugdzorg : hulpverlening --- Sociale media --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.7 --- Help systems (Software) --- Social service --- Software documentation --- Web sites --- Authoring programs --- Onlinehulpverlening
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|